Książki warte lektury

Why we buy

Książa autorstwa Paco Underhilla, założyciela amerykańskiej firmy Envirosell. Jest to próba odpowiedzi na pytanie Dlaczego kupujemy? Autor opisuje zachowania ludzi podczas zakupów na podstawie przeprowadzonych przez siebie badań w sklepach detalicznych na całym świecie. Pozycja skupia się bardziej na psychologicznym aspekcie zakupów.

 

When Retail Customers Count

Lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy mają już zainstalowane liczniki ludzi w sowich sklepach i chcą praktycznie wykorzystać pozyskane dane. Osoby dopiero odkrywające temat liczenia ludzi i konwersji w handlu detalicznym, na pewno przekonają się o stosowności zbierania tych danych. Autorem jest Mark Ryski CEO firmy HeadCount, która już od prawie 10 lat liczy ludzi w sklepach i doradza sklepom jak wykorzystać te informacje.

 

Conversion: The Last Great Retail Metric

Kolejna pozycja Marka Ryskiego. Tym razem autor koncentruje się na samej konwersji. O tym jak ważną rolę gra w codziennym zarządzaniu sklepem, jak ją mądrze użytkować w codziennym zarządzaniu punktem sprzedażowym. Dodatkowo skupia się nad kwestią wdrożenia kultury konwersji do organizacji i jej długofalowej strategii.